Klávesové skratky - rozšírené

galeria

Cykloturistika

Značkované cyklotrasy v regióne Myjava

Cez Myjavu a okolité obce prechádza niekoľko dobre značených cykloturistických trás rôznych kategórii. Od tých najjednoduchších, ktoré zvládnu aj deti, až po najnáročnejšie určené pre zdatných cyklistov. Myjavská pahorkatina, Malé a Biele Karpaty či Považský Inovec ponúkajú prakticky v každom ročnom období návštevníkom nádherné výhľady na krajinu, kopaničiarske osídlenia a prírodné krásy kraja pod Bradlom a Veľkou Javorinou. Cyklisti môžu v našom kraji navštíviť veľa zaujímavých historických pamiatok - staré kostoly v obciach, mohylu gen. M. R. Štefánika na Bradle a jeho kubistický pamätník na Myjave, Gazdovský dvor v Myjave - Turej Lúke, hrady Branč, Čachtický hrad, Beckov, ruiny opevneného kostolíka v Haluziciach a mnohé ďalšie Ich prehľad nájdete v ďalšej sekcii nášho webu s názvom Múzeá, pamiatky a zaujímavosti.
     V uplynulých rokoch 23 obcí kopaničiarskeho regiónu zrealizovalo niekoľko projektov zameraných na rozvoj cykloturisriky a infraštruktúru cykloturistických trás. Boli osadené takzvané cykloodpočívadlá - prístrešky s lavicami, stolmi, nádobami na odpad, ďalej informačné tabule s turistickými a cykloturistickými mapami, navigácie k významným prírodným či historickým pamiatkam. Všetkých priaznivcov cyklistiky srdečne do nášho regiónu pozývame!

4 Cykloregio

Výhľad z Bradla na Brezovú pod Bradlom.Brezová pod Bradlom – Košariská – Priepasné – Polianka – Myjava, Turá Lúka – Vrbovce – Chvojnica

Celková dĺžka trate v regióne je 42,9 km.
Označenie: modrá

Trasa začína na námestí v Brezovej pod Bradlom, pokračuje smerom na juh a ďalej do Košarísk. Z Brezovej pod Bradlom vedie po cyklochodníku popri vodnej nádrži, ktorý nás dovedie až na námestie obce Košariská. Ďalej trasa pokračuje smerom na Priepasné. Tu čaká cyklistov prvé náročnejšie stúpanie. Modré značenie pokračuje po lesnej ceste smerom na Bradlo. Tu, z mohyly gen. M. R. Štefánika, sa cyklistom naskytne krásny kruhový výhľad na okolie. Z miesta posledného odpočinku velikána našich dejín trasa pokračuje zjazdom po lúkach pod Bradlom. Prechádzame samotnou obcou Priepasné, ďalej do Polianky a potom smerom do osady U Belanských. Tu sa pripája aj Kopaničiarska magistrála, ktorá však vedie priamo a naša trasa odbočuje vpravo, kde postupne klesá k mestskej časti Myjava – Turá Lúka. Tu sa nachádza križovatka viacerých cyklotrás. My odbočíme doprava na Gazdovský dvor v Turej Lúke alebo doľava k vyhliadkovej veži Hrajky. Trasa vedie smerom na sever a dostáva sa až nad obec Vrbovce, kde je ďalšia križovatka cyklotrás. Tu sa dá odbočiť doľava na vyhliadkový bod Kamenec alebo doprava na Ostrý vrch. Z tohto úseku trasy sú krásne výhľady na okolité kopanice. Prichádzame do obce Vrbovce a potom do obce Chvojnica. Po krátkom zjazde lesom sa dostávame k cyklosmerovníku a odtiaľto pokračujeme mimo riešeného regiónu do Skalice a ďalej do prístavu na Baťovom kanáli, kde sa trasa napája na cyklomagistrálu okolo rieky Moravy.

Okruh Myjava - Stará Myjava (Staromyjavská Greenway)

Staromyjavská GreenwayCelková dĺžka trate v regióne je 15,3 km.
Označenie: modrá

Tento okruh je prepojený s Kopaničiarskou cyklomagistrálou, ktorá tvorí kostru cyklotrás v regióne a vedie od Vážskej cyklomagistrály z Považan cez Čachtice, Starú Turú, Myjavu až do Senice, kde sa pripája na sieť značených ciest na Záhori. Trasa samotnej Greenway sa začína na námestí v Myjave a pokračuje smerom na Starú Myjavu. Pri vodnej nádrži v Brestovci si môžeme vybrať smer trasy, keďže je zokruhovaná. Pri voľbe cez obec Brestovec trasa prechádza lokalitou Kadlecovci. Práve v tomto mieste sa nám naskytnú krásne výhľady na okolitý kraj. Nasleduje zjazd do Starej Myjavy, kde sa dá prísť až k vodnej nádrži. Staromyjavská Greenway potom pokračuje dolu obcou a opäť okolo vodnej nádrže Brestovec.

Bošáca - Cetuna - Stará Turá - Papraď

Jarný pohľad na Jablonskú ulicu v Myjave.Celková dĺžka trate v regióne je 33,2 km.
Označenie: zelená

Trasa sa začína na križovatke s cyklomagistrálou naprieč Inovcom v obci Bošáca. Z obce stúpa popod vrchol Hradisko a klesne do Dolného Sŕnia. Odtiaľ pokračuje do Moravského Lieskového a ďalej do Bziniec pod Javorinou, kde vchádza do kopaničiarskeho regiónu. Pokračujeme smerom na miestnu časť Cetuna. Z Cetuny trasa vedie do osady Škulovci, kde je križovatka s cyklotrasou vedúcou na Veľkú Javorinu. V tomto mieste sa nachádza Minifarma Lubina. Po zelenej značke pokračujeme zjazdom do časti Hrnčiarové a odtiaľ smerom na Starú Turú. Blížime sa k rekreačnej oblasti Dubník. Popri vodnej nádrži sa potom trasa vracia na cestu II/581, odbočí smerom na Papraď, kde aj končí na križovatke s Kopaničiarskou magistrálou.

Z Podlipovca do penziónu ADAM v Podkylave

Chatky na ubytovanie turistov v obci Podkylava.Celková dĺžka trate v regióne je 7,8 km.
Označenie: zelená

Trasa začína v lokalite Podlipovec neďaleko obce Priepasné na križovatke s trasou 4 Cykloregio. Na začiatku trasa mierne stúpa lesom smerom k odpočívadlu. Odtiaľ pokračuje nad obec Podkylava, kde nás dovedie na okraj rozľahlých lúk. Odtiaľto sa nám nakytnú krásne výhľady na Malé Karpaty a Považský Inovec. Odtiaľto nás bude zelená značka navigovať do Podkylavy, kde končí pri Agropenzióne Adam.

U Belanských - hrad Branč

Výhľad z hradu Branč.Celková dĺžka trate v regióne je 5,5 km.
Označenie: zelená

Trasa začína v osade U Belanských na križovatke s Kopaničiarskou cyklomagistrálou a takisto s cyklotrasou 4 Cykloregio. Do osady Bašnárovci vedie spolu s magistrálou, tu odbočíme doprava a pokračujeme po asfaltovej lesnej ceste. Pri výjazde z lesa zbadáme hrad Branč. Popod hrad nás trasa dovedie k miestnej časti Podzámok, kde končí.

Báthoryčkin cyklookruh – Z Krajného na Čachtický hrad

Prednádvorie Čachtického hradu.Celková dĺžka trasy v regióne je 14 km.
Označenie: zelená

Okruh sa začína v Krajnom a prechádza cez osadu Dobrá Mera do sedla Ošmek. Cez Podolanské kopanice pokračuje na Malokarpatskú magistrálu. Tu odbočíme vľavo cez Podolie okolo Parku miniatúr cez Častkovce až do Čachtíc. Trasa sa stretáva s Kopaničiarskou cyklomagistrálou a s ňou prechádza cez Čachtickú dolinu popod Čachtický hrad až do Višňového. Popri železnici prejde do Hrachovišťa na okraj Krajného a tu sa Báthoryčkin okruh uzavrie.

Krajné – Podolie – Omšek

Pohľad na obec Vrbovce z Vesného vrchu.Celková dĺžka trasy v regióne je 4 km.
Označenie: žltá

Táto krátka trasa spája kopaničiarsky región s Malokarpatskou cyklomagistrálou. V celej dĺžke je vedená spolu s úsekom zeleno značeného Báthoryčkinho okruhu. Žltá značka začína v obci Krajné, stúpa do osady Dobrá Mera a do sedla Ošmek. Tu trasa prechádza cez hrebeň Malých Karpát a vychádza z nášho regiónu. Cez Podolanské kopanice sa napája na Malokarpatskú cyklomagistrálu.

Z Brezovej pod Bradlom na hrad Branč

Výhľad z Bradla na okolitý kraj.

Celková dĺžka trasy v regióne je 8 km.
Označenie: žltá

Trasa začína na námestí v Brezovej pod Bradlom, vedie smerom na Jablonicu, a po jednom kilometri za mestom odbočí smerom na Prietrž. Trasa stúpa smerom k osade Rehušovci a potom klesá cez Dolné Paseky až do obce Prietrž. Tu trasa pri kostole križuje Kopaničiarsku cyklomagistrálu. Odbočí doprava a následne doľava smerom na miestnu časť Podhradie, kde končí asfaltová cesta a my prejdeme na lesnú cestu. Nad obcou Podbranč trasa vychádza na lúky, z ktorých je krásny výhľad na hrad Branč. Pokračujeme do obce Podbranč ku kameňolomu a odtiaľ stúpame do miestnej časti Podzámok, kde trasa končí pri obchode pod hradom.

Cyklotrasy v Myjavskej pahorkatine

Trasa č. 8309 - Brezová pod Bradlom - Prietrž - Branč

Jesenný výhľad z Bradla.Celková dĺžka trasy je 19 km, prevýšenie 270 m.
Náročnosť: SPORT

Trasa vedie z námestia v Brezovej pod Bradlom súbežne s trasou č. 2302 až po križovatku Dolný Štverník. Tu odbočí cez most doprava a pokračuje mierne zvlneným terénom cez Prostredný Štverník do Prietrže. Odtiaľ ide ďalej cez Podhorie a Podbranč na hrad Branč.

Trasa č. 8310 - Podolie - Krajné

Výhľad na obec Košariská.Celková dĺžka trasy je 8 km, prevýšenie 200 metrov.
Náročnosť: SPORT

Táto trasa tvorí spojku medzi trasami č. 003 a 2302. Začína na križovatke za obcou Podolie a plynule stúpa cez Korytnianske kopanice až do sedla Ošmek. Odtiaľ po menej kvalitnej asfaltovej ceste schádza na okraj obce Krajné.

Trasa č. 8311 - Trenčianske Bohuslavice - Haluzice

Celková dĺžka trasy je 8 km, prevýšenie 100 metrov.
Náročnosť: REKREA

Trasa tvorí odbočku z trasy č. 020 k zaujímavým historickým lokalitám, napríklad k zrúcanine opevneného haluzického kostolíka. Začína v Trenčianskych Bohuslaviciach oproti železničnej stanici a hore obcou pokračuje až ku kostolu v Bošáci. Tu odbočí doprava a miernym stúpaním vedie do Haluzíc.

Trasa č. 022 - Kopaničiarska cyklomagistrála

Výhľad na obec Priepasné.Považany - Senica
Celková dĺžka trasy je 60 km, prevýšenie 500 metrov.
Náročnosť: SPORT

Trasa sa začína na Vážskej cyklomagistrále v Považanoch. Po ceste vedie okrajom obce, križuje cestu I. triedy a pokračuje do Čachtíc. Tu pretína trasu č. 003 a pokračuje z námestia popri kostole z ľavej strany do Čachtickej doliny. Prechádza cez Višňové, Hrachovište, Vaďovce do Starej Turej. Na križovatke pri hoteli Lipa odbáča trasa hore mestom a pri mestskom úrade zatáča doľava. Náročnejším stúpaním a klesaním prechádza cez Papraď a Poriadie do Myjavy. Z myjavského Námestia M. R. Štefánika pokračuje smerom na Brezovú pod Bradlom. Po tiahlom stúpaní za autobusovou zastávkou U Šimkovcov odbočí doprava a prechádza cez kopanice do Bukovca. Trasa však nevstupuje do obce, ale od autobusovej zastávky pred ňou pokračuje priamo dlhým zjazdom až do Prietrže. Tu opäť stúpa a potom krátkym zjazdom schádza do Senice, kde končí.

Trasa č. 2301 - Hlohovec - Piešťany - Trenčín - Nemšová

Výhľad z Trenčianskeho hradu.Celková dĺžka trasy je 80 km, prevýšenie 100 m.
Náročnosť: REKREA

Trasa začína v Hlohovci, kde sa napája na trasu č. 002. Pokračuje ďalej po hrádzi kanála do Koplotoviec, kde schádza na cestu. Pred Sokolovcami prechádza na hrádzu a po brehu Sĺňavy smeruje do Piešťan. Cez kúpele vchádza do Moravian a po ceste pokračuje cez Beckov až do Trenčianskych Stankoviec. Odtiaľ pokračuje do Opatoviec, kde vychádza na hrádzu vážskeho kanála. Po hrádzi ide cez Trenčín až do Trenčianskej Teplej, kde prechádza mostom cez kanál do Nemšovej. Tu sa trasa pripája na trasu č. 002.

Trasa č. 2302 - Hrachovište - Jablonica - Plavecký Peter

Pohľad z Hrachovišťa na Čachtický hrad.Celková dĺžka trasy je 45 km, prevýšenie 200 m.
Náročnosť: SPORT

Trasa začína na križovatke v Hrachovišti, kde sa napája na trasu č. 022. Pokračuje cez Krajné, Podkylavu a Košariská do Brezovej pod Bradlom. Profil trasy je členitý s častým stúpaním a klesaním. Z námestia v Brezovej pod Bradlom pokračuje doľava smerom na Jablonicu. Pred obcou Plavecký Peter sa napája na trasu č. 003, ktorá prichádza od Bukovej.

Trasa č. 5302 - Brezová pod Bradlom - Myjava - Senica

Letecký pohľad na mohylu na Bradle.Celková dĺžka trasy je 48 km, prevýšenie 300 metrov.
Náročnosť: SPORT

Trasa začína na námestí v Brezovej pod Bradlom. Pokračuje cestou do Myjavy a v osade Minarčiny odbočí doľava. Cez Jandovu dolinu prechádza do Priepasného a tiahlym stúpaním až do Polianky. Odtiaľ plynulým zjazdom schádza na Námestie M. R. Štefánika v Myjave, kde križuje trasu č. 022. Pokračuje tiahlym stúpaním okolo štvrte Kopánka smerom na Poľanu. Odtiaľ plynulým klesaním prechádza popri hraničnom priechode do centra obce Vrbovce. Ďalej pokračuje cez Sobotište a Kunov do Senice, kde sa napája na sieť cyklotrás na Záhorí.

Trasa č. 5303 - Dolné Sŕnie - Papraď

Námestie v Starej Turej.Celková dĺžka trasy je 30 km, prevýšenie 200 metrov.
Náročnosť: REKREA

Trasa odbočuje v Dolnom Sŕní z trasy č. 020 a pokračuje cez rázovitý kopaničiarsky kraj na trasu č. 022 v Starej Turej. Cez Dolné Sŕnie ide do Moravského Lieskového a ďalej do Bziniec pod Javorinou. Odtiaľ miernym stúpaním vedie do Cetuny, náročnejším tiahlym stúpaním a následným klesaním pokračuje cez Barinu do Hrnčiarového. Od Bariny po Hrnčiarové ide súbežne s trasou č. 8304. Tu odbočí doprava a schádza do Starej Turej. Na hlavnej križovatke odbočí doprava smerom na Myjavu. Za čerpacou stanicou odbočí doľava a topoľovou alejou vedie k rekreačnej oblasti Dubník I. Po krátkom zjazde pred hrádzou prudko zabočí doprava a popri vodnej nádrži a autokempingu vychádza opäť na hlavnú cestu do Myjavy. Po asi 200 metroch odbočí doprava k chatovej osade a popri vodnej nádrži Dubník II. ide cez Drgoňovu dolinu na Papraď, kde sa pripája k trase č. 022.

Trasa č. 8201 - Ducové - Kostolec

Celková dĺžka trasy je 1 km, prevýšenie 50 metrov.
Náročnosť: REKREA

Trasa sa začína na kúpalisku Eva v Piešťanoch. Pokračuje po ochrannej hrádzi rieky Váh, najskôr po asfaltovom, potom po spevnenom povrchu komunikácie. Nad obcou Ducové sa napája na trasu 2302.

Trasa č. 8303 - Priepasné - Košariská

KošariskáCelková dĺžka trasy je 5 km, prevýšenie 125 metrov.
Náročnosť: EXTREM

Trasa tvorí spojku medzi trasami č. 2302 a 5302. Z križovatky v Priepasnom začína plynule stúpať až na Dlhý vŕšok a následne klesá do Košarísk.

Trasa č. 8304 - Hrnčiarové - Veľká Javorina

Veľká JavorinaCelková dĺžka trasy je 9 km, prevýšenie 600 metrov.
Náročnosť: EXTREM

Trasa sa začína pri hostinci v Hrnčiarovom, odkiaľ súbežne s trasou č. 5303 vedie až po Barinu. Tu odbočí doľava a pokračuje ďalej asfaltovou cestou v stálom stúpaní a niekoľkými serpentínami až pod vrchol Veľkej Javoriny. Končí pri Holubyho chate.

Trasa č. 002 - Vážska cyklomagistrála

Piešťany - Trenčín - Žilina
Celková dĺžka trasy je 145 km, prevýšenie 100 metrov.
Náročnosť: REKREA

Trasa sa začína v Piešťanoch pri Kolonádovom moste. Po asfaltovej komunikácií vedie popri derivačnom kanáli až do obce Považany. Tu sa stretáva s Kopaničiarskou magistrálou. Prechádza cez most a medzi derivačným kanálom a riekou Váh pokračuje až do areálu Zelená Voda v Novom Meste nad Váhom. Odtiaľ pokračuje cez Beckov do Trenčína a ďalej.

Trasa č. 003 - Malokarpatská cyklomagistrála

Výhľad na obec Podkylava.Nové Mesto nad Váhom - Vrbové - Trstín - Vysoká pri Morave
Celková dĺžka trasy je 122 km, prevýšenie 100 metrov.
Náročnosť: REKREA

Trasa sa začína v Novom Meste nad Váhom na železničnej stanici, prechádza cez sídlisko (Krátka ulica, Ulica M. Rázusa) na cestu do Čachtíc. Tu sa križuje s trasou č. 022 a odtiaľ pokračuje hlavnou cestou malým klesaním cez Častkovce a Podolie do Krakovian. Tu sa trasa zatáča doprava a pokračuje cez Vrbové, Trstín a Bukovú na Záhorie, kde sa napája na sieť cyklotrás Záhoria.

Trasa č. 020 - Štiavnická cyklomagistrála

Výhľad z Poľany na Považský Inovec.Nová Bošáca - Nová Lehota - Podhradie
Celková dĺžka trasy je 60 km, prevýšenie 300 m.
Náročnosť: SPORT

Trasa sa začína na hraničnom priechode s Českou republikou Šance - Nová Bošáca. Prechádza cez Zemianske Podhradie, Bošácu a Dolné Sŕnie do Nového Mesta nad Váhom. Tu na svetelnej križovatke odbáča doľava na Rakoľuby. V oblasti Zelenej Vody križuje Vážsku cyklomagistrálu. V Rakoľuboch sa stretáva s modro značenou cyklotrasou a spolu s ňou prechádza cez Kočovce, Novú Ves nad Váhom, Hrádok a Lúku až do Modrovky. V Modrovke odbočí doľava a dlhým stúpaním pokračuje cez Modrovú, Starú Lehotu popod Bezovec do Novej Lehoty. Ďalej stúpa naprieč hrebeňom Považského Inovca do Podhradia. Tu trasa končí.

Zdroj:

• Združenie Myjava: Kopaničiarsky región - propagačné brožúry, 2015
  • Slovenský cykloklub SCK: Obnova a údržba existujúcich cykloturistických trás, 2006
  • Slovenský cykloklub Stará Turá

3031
Zoznam podujatí

Anketa
Zaujímate sa, o čom rokuje a rozhoduje Mestské zastupiteľstvo v Myjave?